Image result for ‫خصوصیات افراد حسود‬‎

چگونه افراد حسود را بشناسیم ؟


حسادت یا به عبارتی کمی فارسی تر، همان تنگ نظری ، خصلتی است  که طبق تاریخ ظاهرا از لحظه امتناع شیطان از سجده کردن به انسان و پس ازآن در داستانی دیگربا مقابله هابیل و قابیل که اولین فرزندان آدم  بوده اند در میان انسانها گسترش یافت و تا امروز نیز به صورتی رایج در خصوصیات اخلاقی اکثر انسانها دیده می شود .


حتی در صورت عدم گرایش به مسائل معنوی و انکار همه روایتها و داستانهایی که در ابتدا به دو مورد نمونه از آن  نیز اشاره شد ، باز چیزی از اصل قضیه  کاسته نمی شود چرا که به وضوح می توان این رفتار خاص را هر روز مشاهده کرد که میزان گستردگی آن در طیفهای یک جامعه به شرایط فرهنگی، اقتصادی ، امنیتی و ... آن جامعه باز میگردد که متاسفانه ما ایرانی ها به دلایلی متعدد در طول تاریخ ، مردمی مستعد برای داشتن چنین خصلتی بوده ایم .


در اینجا هدف ، کنکاش و بررسی علل پیدایش خصوصیتهای اخلاقی نکوهیده در میان مردم نیست بلکه هدف تشخیص درست این رفتار از سایررفتارها و روش دفع آفتهای ناشی از آن است .


بدون شک هرگاه انسان به نقاط ضعف خود پی ببرد ، به طور غریزی واکنشهای متقابلی را نشان خواهد داد که در هر حال ، تلاشی برای پوشش دادن به این ضعفها محسوب خواهد شد .


در یک زمین صاف وهموار هرگاه قسمتی بلندتراز سطح سایر نقاط نباشد، کلمه" بالا " و" پایین " برای قیاس آن سطح کاربرد نخواهد داشت ، پس طبق همین اصل ، "مقایسه" عاملی  است که در برجسته و متمایز کردن هر چیزی نقش اصلی را ایفا می کند .


با توجه به این نکته می توان واکنشهای غریزی انسان برای پوشش نقاط ضعف خود را بهتر شناخت اینگونه که گاه این تلاشها در جهت ارتقاء دادن دلایل ایجاد کننده نقاط ضعف صورت می گیرند و گاه در جهت از بین بردن تمایزهایی است که نقاط ضعف را برجسته میکنند.


عده کمی برای جبران ضعفهای خود ،بر قدرت و توانایی هایشان تکیه میکنند تا با تلاش، سطح خود را ارتقاء دهند. در این گروه در اکثر موارد نشانه های کمتری از رفتارهای حسادت آمیز دیده می شود زیرا هرگاه  طبق "اصل مقایسه" در موقعیتی قرار گیرند که سطحی بالاتر از خود را حس کنند، به هر شکل ممکن در صدد رساندن خود به آن سطح بر می آیند مگر آنکه در پی تلاشهایی که صورت می دهند ، به نتیجه مطلوب نرسند که وقوع واکنشهای حسادت آمیز در چنین زمانی چندان دور از احتمال نخواهد بود.

Image result for ‫خصوصیات افراد حسود‬‎

اما اکثر انسانها در مواجه با شرایطی که سطحی بالاتر از خود را می بینند به هر شکل سعی می کنند تا این سطح را پایین بکشند تا کوتاهی خودشان به چشم نیاید.


نقطه شروع انواع رفتارهای تنگ نظرانه از همین گروه انسانها سرخواهد زد و برای مقصود خود از هیچ عملی دریغ نمی کنند.


اینگونه افراد برای به چالش کشیدن سوژه مورد هدف خود روشهای متفاوتی را بکار میبرند که در ساده ترین حالت ما نیز براحتی متوجه اغراض او خواهیم شد اما گاهی رفتارهایی را شاهد خواهیم بود که براحتی نمی توان مرز حسادت با ابراز دوستی را تشخیص داد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

آیا من فرد حسودی هستم؟

افراد حسود چندین ویژگی دارند که در رفتارشان به خوبی مشخص است: اول اینکه پشت سر طرفی که به آنها حسودی می‌کنند، غیبت کرده و به‌دنبال عیب می‌گردند. دوم اینکه دشمنی خود را پشت سر فرد ابراز کرده ولی جلوی او چاپلوسی می‌کنند. سوم اینکه وقتی برای آن فرد مشکلی ایجاد می‌شود، خوشحال می‌شوند و چهارم اینکه وقتی آن فردی که مورد حسادت اوست، خوشحال باشد و موفقیتی نصیبش شود دچار غم و اندوه می‌شوند. این 4 ویژگی باعث می‌شود تا انسان حسود معمولا فرد تنهایی باشد و دوستان زیادی پیدا نکند و همان دوستان اندکی هم که پیدا می‌کند از او فاصله بگیرند. به‌دلیل حس منفی ارتباط با فرد حسود، همه از روی اجبار و ناچاری با او ارتباط برقرار می‌کنند. فرد حسود هر طور شده می‌خواهد نعمت‌ها را از بین ببرد و اگر بتواند تخریب شخصیت کند و دائما مانعی برای دیگران می‌شود. برای انسان حسود مهم است که دیگران نداشته باشند تا او از نداشته‌های دیگران لذت ببرد. همه ویژگی‌ها به این دلیل است که انسان حسود ارتباط معنوی قوی با خداوند ندارد و خودش را دست‌کم می‌گیرد و نعمت‌هایی را که خداوند به او داده نمی‌تواند ببیند.


علت را بیابید

افرادی که حس حسادت زیادی دارند و به‌خاطر موقعیت بالاتری که برای کسی پیش می‌آید ناراحت می‌شوند، به‌طور حتم می‌دانند که حسودی بد است و خودشان را فریب می‌دهند ولی نمی‌توانند خود را نجات دهند درصورتی که با تمرین کردن به‌راحتی می‌توانند خودشان را از شر حسادت رها کنند. کسی که دچار حسادت به همکار شده در مرحله اول باید دنبال علت حسادتش بگردد. فردی که به‌خاطر ارتقای شغلی‌ همکارش احساس رنج و دلخوری می‌کند، بلافاصله باید از خودش بپرسد که چرا از خوشی همکارم باید ناراحت باشم؟ باید علت ناخوشی خودش در این زمینه را پیدا کند. ببیند از اینکه همکارش به این درجه رسیده، ناراحت است یا از اینکه خودش آن ویژگی‌ها را ندارد یا از اینکه همکارش با داشتن آن ویژگی‌های مثبت باعث جلب توجه دیگران شده و سمتش بالاتر رفته، ناراحت است. گاهی اوقات ممکن است فرد فقط به‌خاطر موقعیتی که به همکارش داده شده احساس حسادت نکند ولی رفتار اطرافیان به‌گونه‌ای باشد که باعث شود او به این همکار حسودی کند و نتواند با او مواجه شود. پس باید علت را پیدا کنید تا بتوانید به راه‌حل بهتری دست پیدا کنید.

در ادامه به برخی شناسه های کلیدی درباره این افراد اشاره می شود.


بدون دعوت ابراز عقیده می کنند


احتمالا برای همه پیش آمده است که وقتی در موقعیت جدید قرار می گیریم یا وسیله و امکانات جدیدی می خریم و یا کارموفقیت آمیز جدیدی را بتازگی به انجام می رسانیم ، فرد یا افرادی در مورد آن به ما نظر می دهند.


یکی از این موارد به ظاهر پیچیده دقیقا در چنین شرایطی نمود پیدا میکند  که شخصی بدون خواست و دعوت ما ، به طور خودجوش نسبت به چیزی  در مورد ما ابراز عقیده و نظر خواهد کرد . تفسیر چنین واکنشی قطعا از دو صورت خارج نیست ، یا از احساس دوستی طرف مقابل ما بوده است که بدون اجازه ما نسبت به مسائل شخصیمان ابراز نظر کرده است و یا هدفی حسادت آمیز او را ترغیب به ابراز نظری تلویحی در خصوص ما کرده است که گاهی حتی ممکن است در متن نظر او نکات مثبتی شنیده شود اما این نکات مثبت، زمینه سازی برای گرفتن مجوز نظر دادن برای دفعات بعدی در خصوص ما خواهد بود که بدون شک در دفعات بعد ، کم کم نظرات تخریب کننده و هدف دار  خود را القا خواهد کرد.

·         پس یکی ازنشانه های مهم شناخت اینگونه افراد توجه به کسانی است که بدون تمایل ما درباره مسائل پیرامون ما نظر می دهند.


      واهمه ای از دروغ پردازی ندارند


·         یکی دیگر از نشانه های مشترک میان خصلت حسادت وسایر خصلتهای فرومایه ، دروغ گفتن است که معمولا اینگونه افراد هرگز نمی توانند افرادی راستگو باشند .


      تظاهر به مظلوم بودن می کنند


این افراد گاهی رفتارهای عجیبی در پیامد حسادتهای خود بکار می برند که به ظاهر چندان منطقی نیست اما در نهایت برای رسیدن به هدفشان کاملا کاربردی و حساب شده است از جمله نمایش مظلوم نمایی به فرد رقیب برای جلب اعتماد و ترحم او است که با این شیوه به اندازه مورد نظر به طرف مقابل نزدیک می شوند تا مقاصد خود را به انجام برسانند.این شیوه یکی از عجیب ترین و ناجوانمردانه ترین روشها است ، چرا که طرف مقابل در دنیای ساده خود هرگز تصور نخواهد کرد که در پوست بره آرامی که مقابلش قرار گرفته گرگی نهفته باشد. 

Image result for ‫افراد حسود‬‎



 دور اندیشانی منفی گرا هستند


از دیگر خصلتهای افراد حسود، دور اندیشی البته از نوع منفی آن است . همیشه صفت دور اندیشی یک مزیت برای افراد محسوب خواهد شد زیرا فرد با برآورد مسیر پیش روی خود در آینده ، برنامه ریزی مفیدی برای زندگی اش می کند  اما در افراد حسود که معمولا روی فرد خاصی متمرکزشده اند اینکار به گونه ای دیگر شکل می گیرد زیرا در این حالت چیزی که مورد برآورد قرار گرفته است ، مسیر پیش روی حاسد نیست بلکه هدف ارزیابی آینده فرد قربانی حسادت است.


اصولا این بخش از رفتارهای افراد حسود بخشی کاملا پنهان است که در مخیله و پندار و گمان آنها سپری می شود و در نهایت واکنشهای عجیبی در عمل به ظهور می پیوندد چرا که معمولا فرد مورد نظر آنها در آینده ، بهتر از آن چیزی دیده می شود که در حال حاضر است و برای ممانعت از بروز این اتفاق اقداماتی را طراحی می کنند و به انجام می رسانند، حال در نظر بگیرید که فرد قربانی بدون کوچکترین اطلاع از فرایند پیش روی خود و صرفا به دلیل گمانهای غلط یک شخص ، دستخوش اتفاق یا فرایندهای ناخوشایند می شود و همواره سردرگم خواهد ماند که دلیل بروز این نابسمانی ها از چیست. برای شناسایی یا برخورد با این نشانه از رفتارهای حسادت آمیز هیچ راهی وجود ندارد و همواره فرد قربانی در نهایت بی اطلاعی در دام قرار خواهد گرفت.


مبالغه و چاپلوسی از حریف ، اما تک به تک


 از دیگرترفندهای انها برای نزدیکی به طعمه و جلب نظر او این است که در خفا وبه صورت رو در رو بدون حضور کسی از طعمه تعریف و تمجید می کنند تا نظر او را به خود جلب کنند ولی درجمع دیگران  از این تعریفها خبری نیست چون این تعریفها فقط برای فریب طعمه بوده است .


 تاکتیکهای بعد از آشکار شدن حسادت


در هر حال شاید لحظه و زمانی فرا برسد که ناگزیر باشید تا پرده های پوشش دهنده بین خود و فرد حسود را کنار بزنید ، اگر به چنین شرایطی برسید اصولا پشیمانی و ندامت جزءِ فرضهای بعید به نظر می رسد که حتی اگر هم چنین نمایشی را شاهد بودید باز به اصل واقعیت آن باید شک داشت ، چرا که این نیز به تنهای یک ترفند برای پوششی جدید است و درد حسادت از دردهای بی درمان است (مگر با استعانت از آفریدگار بزرگ) . 


متدوال ترین حالت در زمان رو شدن دست حسود، یا فرار به جلو است ( فرار به جلو یعنی چه ؟ ) و یا انکار.


در هر صورت پس از این چالش فرسایشی ، اقدامات بعدی او تا حدودی قابل پیش بینی است بدین صورت که برای خنثی کردن افشاگری های احتمالی شما نزد دیگران و حفظ آبرو و موقعیت اجتماعیِ به خطرافتاده اش  ، سعی در جلب هر کس که به نحوی با شما در ارتباط است خواهد کرد و برای این منظور از بذل و بخشش هر آنچه در توانش است دریغ نمی کند

برای جلوگیری از حسادت چکار کنیم؟

همیشه از خدا تشکر کنید

در مرحله بعد باید به شکرگزاری خداوند روی آورد و از خداوند به‌خاطر نعمت‌هایی که به او داده سپاسگزاری کرده و سجده شکر به جا آورد. او باید با تک تک سلول‌های بدن خود به‌خاطر سلامتی، جوانی و توانایی‌های فکری و روحی که پیش از این از آنها برای رنج دادن خود استفاده می‌کرد از خداوند تشکر کند. وقتی این فرد توانست شکر نعمت‌هایی که خدا به او داده را به جا آورد، پس می‌تواند نعمت‌هایی را که خداوند به دیگران داده است نیز ببیند و حسودی نکند.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

دست از تخریب همکار بردارید

در مرحله سوم باید سعی کند دست از تخریب همکارش برای گرفتن موقعیتی که به او داده شده بردارد. با خودش تمرین کند که به موقعیت شغلی همکارش فکر نکند و منتظر عیب‌جویی از آن فرد نباشد. وقتی مدام به رفتارها و موقعیت‌های همکارتان فکر کنید، نمی‌توانید به کارهای خود به خوبی برسید و شاید این باعث شود همین موقعیت شغلی که الان دارید را هم از دست بدهید. درحالی‌که شما باید وقت بیشتری بگذارید تا توانایی خودتان را بالا برده و آنها را نشان دهید.


از بدگویی درباره همکارتان دست بردارید

در گام بعد باید بیاموزید که زبانتان را نگه دارید و از بدگویی همکارتان دست بردارید. برای کسب این مهارت باید تمرین کنید تا هر وقت می‌خواهید شروع به بدگویی در مورد طرف مورد حسادت کنید

با خودتان مبارزه کرده و برعکس به مدح و ثنای آن فرد بپردازید و با این کار جلوی نفس خودت بایستید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

احساستان را به سایر همکاران منتقل نکنید

 در مرحله بعدی شما باید یاد بگیرید حسی که نسبت به طرف مقابل دارید را به زبان نیاورید. حتی اگر بدی‌ها و ناملایمت‌های رفتاری را در فردی که مورد حسادت شماست می‌بینید، اینها را به زبان نیاورده و به همکاران خود ابراز نکنید، چون حسادت تا وقتی در قلب باشد فقط به‌خود حسود آسیب می‌زند ولی وقتی در رفتار، گفتار و حرکات وارد شود، باعث آسیب دیگران و از بین رفتن ارتباط‌های سالم خواهد شد.


با همکاری که به او حسادت می‌کنید هم‌صحبت شوید

بهترین راه این است که به‌صورت عملی با حسادتان مقابله کنید. برای این کار با همکاری که نسبت به او حسادت دارید، هم‌صحبت شوید. البته این کار برای کسانی که حسادت آنها هنوز به یک بیماری مزمن تبدیل نشده، راحت‌تر خواهد بود. 

وقتی با این فرد هم صحبت شوید به‌طور عملی با حسادت‌تان مقابله کرده‌اید. در واقع به‌خودتان اجازه نداده‌اید آسیب‌هایی که بیماری حسادت در قلبتان ایجاد کرده است را به رفتار و گفتارتان انتقال دهید و بیماری خود را کنترل کرده‌اید؛ مثلا با همکارتان که نسبت به او حس حسادت دارید از روزمرگی‌هایتان بگویید و یا از او در انجام برخی کارهایی که می‌دانید بهتر از شما انجام می‌دهد، کمک بگیرید.


با این کار محبت آن کسی که مورد حسادت قرارگرفته نسبت به شما بیشتر خواهد شد چون با هم‌صحبتی با آن فرد فضای منفی و سرد را شکسته و محبت او را به‌دست می‌آورید. علاوه‌براین، وقتی حسادت خود را با محبت به دیگران از بین ببرید، لطف و محبت خدا را شامل حال خود کرده‌اید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

برای همکارتان دعا کنید

در مرحله بعد باید بتوانید برای کسی که صاحب یک موفقیت است و شما به این خاطر به او حسادت می‌کردید، دعا کنید 

و برایش از خداوند خیر بخواهید. با این کارتان مستقیما از خداوند کمک می‌گیرید و از آسیب‌های درونی خود به خدا پناه می‌برید. به خداوند بگویید که من به فلان همکارم حسادت کردم و وقتی به دلم رجوع می‌کنم، دلم ‌نمی‌خواهد که او این موقعیت شغلی را داشته باشد ولی وقتی به تو نگاه می‌کنم می‌بینم که تو این نعمت را ممکن است به‌خاطر پاداش خوبی‌ها یا امتحان او به وی داده باشی. به خدا بگویید دلم می‌خواهد من هم این نعمت را داشته باشم. برای همین است که برای خودم دعا نمی‌کنم و برای او دعا می‌کنم که خدا نعمت بیشتر و توفیق سپاسگزاری بابت این نعمت را به او بدهد و قطعا می‌دانم چون در غیاب او دعا می‌کنم، دعایم در حق او مستجاب است و چون او خبر ندارد تو دعاها را بیشتر در حق خودم مستجاب می‌کنی.


هم‌زمان با شناخته‌شدن به‌عنوان فردی موفق‌، تقریبا همیشه می‌توانید منتظر افراد حسود در زندگی‌تان باشید. آدم‌های حسود یا تماما ارزشمند بودن شما را زیر سؤال می‌برند یا به‌احتمال بیشتر، به موردی از موارد موفقیت‌هایتان حسادت می‌ورزند. حسودها تأثیر منفی خودشان را به‌سادگی بر زندگی دیگران تحمیل می‌کنند. درحالی‌که طبیعتا ما آدم‌ها دل‌مان نمی‌خواهد مورد حسادت و بی‌مهری دیگران قرار بگیریم؛ اما واقعیت این است که بودن در کنار افراد حسود تقریبا اجتناب‌ناپذیر است، به‌خصوص وقتی که شما موفقیت را در آغوش گرفته‌ باشید. بنابراین، گزینه‌های پیش‌رویتان یکی این است که به آنها اجازه بدهید، بر شما اثر بگذارند یا اینکه کاری کنید که از حسادت‌شان به نفع خودتان بهره ببرید. در این نوشته به ده نکته اشاره می‌کنیم که با کاربرد آنها می‌توانید از رفتار آدم‌های حسود به‌عنوان سوخت حرکت در مسیر موفقیت‌تان بهره‌مند شوید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

با حسود ها چگونه رفتار کنید؟

۱. اگر به شما حسودی می‌کنند، یعنی شما در مسیر درست هستید

ظهور تعدادی آدم حسود در اطراف‌تان این پیام را می‌رساند که به درجه‌ی مشخصی از موفقیت نائل شده‌اید. اگر هیچ دستاوردی نداشتید، آن‌وقت تقریبا هیچ‌کس آن‌قدر توجهی به شما نداشت که انتقادی به شما وارد کند.


وقتی آدم‌های حسودی در اطراف‌تان هستند که به شما و کارتان حسادت می‌کنند، این را نشانه‌ای بدانید که خبر از حرکت شما در جاده‌ی موفقیت دارد. حسادت‌ها را گواهی بر درستی کارهایی بگیرید که انجام داده‌اید.


۲. از رفتار و اخلاق آن‌ها بیاموزید که پذیرای دیگران باشید

مواجهه با رفتارهای ناخوشایند دیگران، می‌تواند به شما بیاموزد که نسبت به سایرین، آدم‌ پذیراتری باشید. به‌جای تکرار رفتار‌هایی که اطرافیان حسودتان در قبال دیگران انجام می‌دهند، رفتار معکوس آنها را در پیش بگیرید. با چنین نگاهی به‌مرور آگاهی و همدلی‌تان نسبت به احساسی که دریافتِ بازخوردِ منفی در افراد ایجاد می‌کند، رشد پیدا می‌کند.

پس از این، زمانی که با افرادی رو‌به‌رو می‌شوید که شرایط مشابه خودتان را دارند، می‌توانید از آن‌ها حمایت کنید و برای‌شان انگیزه‌بخش باشید. این رفتار شما هم به دیگران یاری می‌رساند و هم برای شما ارتباطات معناداری را با افراد موفق برقرار می‌کند.


۳. از انتقادات آن‌ها برای ارزیابی خودتان بهره ببرید

هرچند بسیاری از انتقادها ریشه در حسادت دارند، گاهی پیش می‌آید که با انتقادی موجّه روبه‌رو شوید. در این مواقع، نباید ناراحتی به دل بگیرید، بلکه باید به حرفی که دیگران برای گفتن دارند گوش بسپارید. گاهی انتقادها به شما کمک می‌کنند که به آدم بهتری تبدیل بشوید.


مثلا اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که برای محیط‌زیست مخاطره‌آفرین است و شما متوجه این نکته نبوده‌اید، در این زمان، گوش‌سپردن به حرف‌های آدم‌های حسود می‌تواند نکته‌ای را که از نظر دور داشته‌اید، به شما یادآوری کند.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

شما می‌توانید از نظرات دیگران کمک بگیرید تا متوجه فرصت‌هایی شوید که در آن‌ها، آن‌جور که باید، ظاهر نشده‌اید. شناختن این نقاط به شما قدرت می‌دهد تا آدم بهتری بشوید.


۴. متواضع‌تر باشید

در مواجه با انتقاد می‌توانید مسیر دشوار اما سازنده‌ای را انتخاب کنید: در زندگی، زمان‌هایی وجود دارد که یا می‌توانید مقابله‌به‌مثل کنید و یا می‌توانید کاری را انجام دهید که درست باشد. ممکن است شما موفق‌تر از آدم‌های حسودی باشید که اوقات سختی را برای‌تان ایجاد کرده‌اند.

منظور این است که شما باید در واکنشی که دارید متواضع باشید. لازم نیست که خودستایی کنید یا سعی کنید که اعتبار خودتان را بیش از پیش تأیید کنید. درعوض، به غریزه‌تان اطمینان کنید و متواضع و محترمانه واکنش خود را نشان بدهید.


۵. از حسودها برای آموختن درباره‌ی حل تعارض استفاده کنید

سروکار داشتن با آدم‌های حسود در کنار همه‌ی مشکلاتی که دارد، فرصتی را فراهم می‌کند تا بهتر بتوانید تعارض‌ها را حل‌وفصل کنید. ممکن است در فضای مجازی یا در یک مراسم فردی به‌شدت شما را به چالش بکشند و شما را در موقعیت دشوار قرار بدهند.

از این تجربه مانند فرصتی برای آموختن درباره‌ی تعارض بهره ببرید. گاهی تنها لازم است از ماجرا عبور کنید و پاسخی ندهید؛ در مواقع دیگر، واکنش‌تان باید اندکی متفاوت باشد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

۶. بیاموزید که خشم‌تان را کنترل کنید

مدیریت خشم در زندگی کار دشواری است. مردم ممکن است حرف‌هایی بزنند که شما را به دلایل متفاوتی، بسیار خشمگین کنند. در عوضِ مقابله‌به‌مثل بیاموزید که واکنش خود را به‌آرامی بروز دهید.

از تمام کلمات و رفتارهای منفی که ممکن است قربانی آن شده باشید، به‌نفع خودتان استفاده کنید. اگر بتوانید در چنین موقعیت پرفشار یا اضطراب‌آوری بر خود مسلط بمانید، یاد می‌گیرید که خشم‌تان را در اختیار بگیرید. ثمره‌ی این توانایی را به‌دفعات بی‌شمار در زندگی مشاهده خواهید کرد.


۷. نادیده گرفتن اثرات منفی را در مواجهه با حسودان یاد بگیرید

در زندگی‌ با آدم‌های منفی فراوانی رو‌به‌رو خواهید شد. ما نمی‌توانیم همه را مجبور کنیم که دوست‌مان داشته باشند. به همین دلیل می‌توان از آدم‌های حسود به‌عنوان افرادی ارزشمند برای فراگرفتن این درس‌ استفاده کرد.

آموختن این درس که قرار نیست همه ما را دوست داشته باشند، به شما این امکان را می‌دهد تا توجه‌تان را روی مسائلی متمرکز کنید که اهمیت بیشتری دارند، برای مثال: حضور داشتن در لحظه، چالش‌هایی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید و تلاش برای تبدیل شدن به انسانی بهتر.


۸. از آدم‌های حسود برای تقویت تفکری مستقل‌تر بهره ببرید

ممکن است شما با توهین‌هایی عمیقا شخصی مواجه شوید که باورها و شخصیت شما را نشانه می‌روند. با وجود این، قرار نیست خود را با باورهای فرد دیگری تطبیق بدهید. در عوض، باید به آنچه شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند افتخار کنید.


اگر بیاموزید خود را به‌خاطر همان‌که هستید دوست داشته باشید، آن‌وقت می‌توانید با فکری مستقل‌تر زندگی کنید. این نحوه‌ی زندگی میزان رضایت و موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

۹. به آدم‌های حسود فرصت بدهید که انگیزه‌ی شما باشند


دیگران ممکن است به شما بگویند کسب‌وکار شخصی‌تان هرگز به موفقیت نمی‌رسد یا شما هرگز به اهداف‌تان دست پیدا نمی‌کنید. شما می‌توانید از این واکنش‌های منفی به‌عنوان انگیزه‌ای برای موفقیت استفاده کنید. نیازی نیست در این میان چیزی را به کسی ثابت کنید.


با این حال، اگر فکر می‌کنید با دستیابی به موفقیت می‌توانید حسودان را ساکت کنید، از این حال بهره بگیرید و به‌عنوان انگیزه‌ای برای سخت‌تر تلاش کردن از آن استفاده کنید.


۱۰. قدردان پیروزی‌هایتان باشید

آدم‌های حسود علاوه‌‌بر موارد بالا می‌توانند کمک کنند تا شما نسبت به پیروزی‌هایتان بیشتر قدردان باشید. رسیدن به موفقیت بعد از اینکه آدم‌های بسیاری به شما گفته‌اند که از پس کاری برنخواهید آمد، احساسی فوق‌العاده است.


شما باید نسبت به ظرفیت‌هایی که می‌توانید در زندگی‌تان به دستاوردهای بالفعل تبدیل کنید، احساس غرور داشته باشید. آدم‌های حسود می‌توانند به شما یادآوری کنند که باید قدردان موفقیت‌هایتان و سپاسگزار تمام خوبی‌هایی باشید که در اختیار دارید.






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: